Merhaba,
Sonunda FFS ( Full Flight Simulator ) ile tanıştık. Harika
bir deneyimdi. İlk defa bir A320 yi uçurdum diyebilirim heralde. Evet sonuçta
simulator ama gerçeğe çok yakın bir simulator. İvmelenmeler,
dönüşler,tırmanışlar, sert inişlerdeki tepkiler, türbülans sırasındaki uçağın
zangırdamaları hepsi çok gerçekçi. Keskin dönüşlerde neredeyse G çekecek alet
öyle bişi.. =))
Neyse bu kısa hayranlık paragrafı girişinden sonra gelelim
konuya. Arkadaşlar en son yazımda belirttiğim üzere bayağı bir kitap deftere
boğulmuş idik. Artık işin biraz daha eğlenceli kısmına geçtik sanırım. Sekiz
sorti APT session u uçtuktan sonra artık FFS session larına geçtik ki harika
bir tecrübeydi. FFS den bahsettim APT den de hemen bahsedeyim. Kendisi
dokunmatik ekranlardan oluşan ve uçağın tüm panellerini simule eden bir
simulatordür. Görüntü vs yok sadece paneller var. APT lerde normal usuller
çalışılarak FFS lere hazırlık yapılıyor. Yeni başlanmış bir uygulama imiş, ben
çok faydalı olduğunu gördüm.
Hikayemize kaldığımız yerden devam edecek olursak, CBT, yer
dersleri, ve bi ton self study den sonra 8 sorti APT ve şimdi FFS lerdeyiz.
Peki yolun başında bir pilot adayı olarak şu ana kadarki süreç için size ne
önerebilirim ? Şunu söyleyeyim bu FFS syllabus larını alır almaz hemen görev
hazırlıklarına başlayıp mümkün olduğu kadar önceden her şeyi okuyun. Çünkü
görevler başladığında pek vaktiniz olmayacak. Niye mi ? Gece 1-5 uçuşuna
gidiyorsunuz diyelim geldiğinizde sabah 6 oluyor uyuduğunuzda saat 7, düz
hesap. Öğlen 2-3 gibi kalksanız 5 e kadar anca ayılırsınız yemek falan derken
bir sonraki uçuşta diğer sabah desek çalışacak süre ve verimlilik az. O yüzden
önceden hazır olmak lazım. Hayallerinize kavuşmanız dileğiyle..
As I said, winter is coming.. =)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder