İki aylık bir boşluktan sonra yazdığıma göre bu süreçte bayağı bir yogun olduğumu tahmin edersiniz.
Peki noldu bu süre zarfında derseniz
kısaca söyleyeyim, “Bana pilot olmayı anlat, nasıl bir şey bu pilotluk?”
sorusuna cevap buldum diyebilirim. Buna daha sonra geleceğim, şimdi neler
yaptık kısaca bir onları özetliyim sizlere..
Arkadaşlar gözümüz aydın tip eğitimi bitti.. J , bitti diyelim ama
tabi her zaman olduğu gibi aslında hiç bir şey bitmedi bu sadece yeni bir
sürecin başlangıcı oldu. Biz buna LIFUS adaptation diyoruz. Bir çok FFS uçuşu
yaptık ancak bunların hiç biri bizi operasyona hazırlamadı aslında bunlar daha
çok uçağı tanımaya, emergency usulleri uygulamaya, arızalarla boğuşmaya yönelik
sortilerdi. Gerçek hayatta ise uğraşmanız gereken şeyler çoğu zaman 3 ADR
Failure, Unreliable Speed vs.olmuyor =). Zamanında kapıyı kapatabileckmiyiz ?
SLOT var yetişebilecek miyiz ? Bir go-around daha yapmaya yetecek yakıtımız kaldı
mı ? Şurda CB var orasından mı kaçınsak burasından mı ? şeklinde oluyor . Tabi
bunların yanında şirket SOP lerine göre uçmak belirli kurallar dışına çıkmamak
var. Bu ortamlara alışabilmek için de bir kaç tane LIFUS Adaptation sortisi
uçtuk daha sonra 1 ay kadar LIFUS adaptation yer dersi alıp sonunda bir sınava
tabi tutulduk. Geçemeyenler bir daha sınava girecek, geçemezlerse tekrar
alacaklar dersi gibi gibi olaylar. Bir de bu sürecin sonunda da iki Sımülator
sortisine daha gireceğiz, final check niteliğinde, ondan sonra da LIFUS a
salınacagız. Görüldüğü gibi TK da LIFUS a salınmak öyle 3 ayda olacak iş değil,
biz hadi artık uçalım dedikçe bir şey daha çıkıyor, sabırsızız tabi =)
Ben bu LIFUS olayını 2. LİG’den SÜPER LİG’e çıkma mevzusuna
benzettim biraz. Alt ligde güzel bir performans sergileyip birinci lige çıktınız diyelim sonra
bi de orada tutunmaya çalışıyorsunuz çünkü LIFUS da NET(Need extra training)
alıp yer eğitim dersine geri gönderilme ihtimaliniz her zaman var. Hal böyle
olunca ben tabi gene deli gibi ders çalışmaya başladım. Daha LIFUS başlamadan
uçuşlarda konuşalacak konuların listesini alıp hazırlanmaya başladım, size de
böyle yapmanızı öneririm. Şu anki son durumu özetleyecek olursak, LIFUS
adaptation yer dersini bitirdik yazılacak olan 2 simulatoru bekliyorum ve tabii
kiii BASE CHECK, =). Base check, uçuş okulumuzda çıktığımız ilk yalnız varya
onun gibi bir heyecan bir kıpırtı uyandırıyor şuan için benim içimde çünkü ilk
defa gerçek bir A320 jetini (içi boş yolcu vs yok) uçurucam. Heyecanlı ve zor
bir gün beni bekliyor önümüzdeki haftalarda, onun için ayrı bir yazı yazarım
muhakkak..
Şimdi gelelim yazının başındaki sorunun cevabına..
Arkadaşlar pilotluk resmen kalecilik gibi bir şey.
Gerçektende öyle, bildiğin gol yenmeden önceki son adamsın. Şirketi takım,
diğer çalışanları da takımın oyuncuları gibi düşünün.. Siz kaledesiniz abi..
karşıda da Christiano Ronaldo’lar, Essien’ler , vurdumu 40 mertreden çatala
koyan Gerard’lar var. Nasıl hafiften bi gerilim geldi di mi ? Thrust lever’lar
üzerindeki elinizin titrediğini görür gibiyim. Şimdi ne diyor bu adam.. Olay şu,
olumsuz hava şartları, pist kısalığı, kuş çarpması, yıldırım düşmesi, cam
patlaması, yanlış yakıt yüklenmesi, yanlış plan doldurulması, meydan da taxi
yolu kapalılıkları, 13 saatlik 4 bacak mesailer, arıza çıkaran yolcular var da
var, kadro Milan. Sizin sorumluluğunuz ise topun herkesten geçmesine ragmen
sizden geçememesini sağlamak. Golu yediniz mi, aman efendim defans ilerde geri
gelmiyor, bak o adam kaçırdı, bu şunu yaptı deme lüksünüz yok. Sorumlu kaptan
diye bir şey duymuşunuzdur, işte bu o =) Sorumlu adam gemisinden,
mürettebatından, operasyondan, her şeyden sorumlu..
Yıllarca bir sürü toplar tutarsınız kimse görmez mükemmel
kalecisinizdir bir gün bi hatandan gol yersiniz aa kötü kaleci olur, bu meslek
de benim gördüğüm kadarıyla ne yazıkki öyle.. Bu arada sadece kaleci de
değilsiniz hee yanlış anlaşılma olmasın, bir yandan maçlara çıkıyor, bi yandan
da akademik kariyer yapıyorsunuz. Okumanız gereken 6000 sayfalık FCOM var
başınızın ucunda ve şirket SOP leri onun dışında chart lar falan bir yığın
dokuman. Ayrıca bunlar okudum bitti ezberledim olmuyor sürekli güncellenip
yenileniyor tekrar okumanız gerekiyor. Sürekli kendimizi update tutmamız
isteniyor kısacası. Bundan sonra biri sorduğunda bu cevabı verebilirsiniz, kalecilik
gibi ama aynı zamanda Muslera gibi iyi bir kaleci olmaya çalışıp bir yandan da ITU
de yüksek lisans yapıyor muşunuz gibi derseniz, bence anlarlar =))
Neyse lafı çok uzattım, adam depresyona girmiş diyeceksiniz
şimdi =)) Aslında hayatımdan gayet memnunum bir an dahi olmadıki keşke dediğim. Eski işimden istifa ettiğim günden beri bir kere bile ardıma bakmadım, bakanlar
var mı illaki oluyor.. Ancak tekrar söylüyorum bu işi gerçekten isteyerek
severek yapmanız lazım yoksa gerçekten zor bir meslek. Şuana kadar hiç bir
zorluğunu yaşamadan yazdım bunları sadece gözlemlerim düşünün bir de
başladıktan sonra acaba neler olacak. Ama şunu söyliyim simulatore girerken bile
içimde bir kıpırtı mutluluk oluyor önemli olan da bu..
Görüşmek üzere.
Hocam iyi güzel de bu şekilde yazmanız insanların hevesini kırar.
YanıtlaSil